GTM-PK7D2QZ
סל קניות סל קניות (0)
לרשימת הסניפים לחץ כאן
צור קשר
תפריט
הקשר בין בריאות האוזן לעוצמת הווליום

מוטב להישמע למה שנאמר.
מחקר ישראלי חדש אשר מגיע הישר מאוניברסיטת תל אביב טוען שאדם אחד מתוך ארבעה נמצא בסיכון של איבוד מוקדם של השמיעה כתוצאה משימוש מתמשך של נגני מוזיקה ניידים.

המחקר, שנערך על ידי חוה מוצ'ניק ופורסם בכתב העת הבינלאומי לאודיולוגיה, בוצע על כ-400 בני נוער בגילאי ה 13 ו -17 לחייהם : "בעוד 10 או 20 שנים זה כבר יהיה מאוחר מדי כדי להבין שדור שלם של אנשים צעירים יסבול מאותן בעיות שמיעה שבעבר היו נובעות עקב הזדקנות טבעית", אומר החוקר.

השלב הראשון במחקר היה חלוקת שאלונים לקבוצה של 289 בני נוער כדי לחקור את הרגלי ההאזנה שלהם למוסיקה. בין השאלות שנשאלו: "מה עוצמת הווליום המועדפת עליך וכמה זמן אתה מאזין בעוצמה הזו?".

בשלב השני של המחקר נבדק המיקום בו בני הנוער משתמשים בנגנים הניידים - במקום שקט וכן במקום רועש - ומצא כי 80% מהם מאזינים יום יום בשעות משתנות - 21% מאזינים בין שעה לארבע שעות רצופות ביום, ו -8% מאזינים ליותר מארבע שעות רצופות ביום.

לאחר שלב הסקת המסקנות משני שלבי המחקר, החוקרים מצאו כי לרבע מהמשתתפים יש סיכון משמעותי לאיבוד השמיעה בגיל מוקדם.

הפרעות השמיעה שנגרמות על ידי חשיפה ממושכת לרעש חזק הינן תהליך איטי והדרגתי.
המומחים מסבירים: "אנשים לא מבינים שהם פוגעים לעצמם בשמיעה עד לשלב בו השמיעה מתחילה להינזק באופן משמעותי."לדברי החוקרים, בני נוער שרגילים להשתמש באותם הנגנים יתחילו להרגיש את נזקי השמיעה המשמעותיים כבר בהגיעם לגיל 40-30- הרבה יותר מוקדם מאשר בדורות קודמים.