GTM-PK7D2QZ
סל קניות סל קניות (0)
לרשימת הסניפים לחץ כאן
צור קשר
תפריט
הביטלס

החלטנו לצאת בפרויקט נרחב ולנסות להתחקות אחר ההצלחה המסחררת של הלהקה המצליחה ביותר שקמה בשנות ה - 60, הביטלס. בין שאר הדברים רצינו לברר האם להקת הביטלס הינה להקה מאוחדת ופעילה למשך זמן הארוך ביותר בעולם והאם ימשיכו להשמיע את יצירותיהם למשך 50 השנים הבאות מהיום או שמה אנו נמצאים בתום עידן ארוך, אדיר, מהנה ויכול להיות שעוד לא ממצה . . .

במסע אחר הניסיון לפיענוח סוד ההצלחה וסוד עצם קיומה של להקת החיפושיות עלו ממצאים מעניינים שהובילו בין היתר למסקנה אחת מרכזית והיא שלהקת הביטלס הינה אחת מהלהקות המצליחות ביותר בכל הזמנים אי פעם!

ג'ון לנון נולד בליברפול שבאנגליה והיה מייסדה של הביטלס לנון היה זמר, כותב ומלחין אנגלי בין השנים 1940-1980. אביו של לנון היה מלח ולעיתים רחוקות ראה את בנו. לאמו היה רומן עם גבר זר בזמן שהייתה נשואה לאביו, רומן שהוביל להריון לא צפוי. לנון החליט לעזוב את ביתו ולחיות עם אמו המאמצת. . . דודתו. לנון גדל בליברפול שם גם פדש לראשונה את פול מקרטני. את אשתו הראשונה סינתיה פאואל הכיר לנון כאשר היא כבר הייתה בהריון ולכן נאלץ לשאת אותה לאישה. לנון וסינתיה קראו לבנם ג'וליאן על שמו השיר "היי ג'וד" שכתב פול מקרטני.

לנון כמו מקרטני ניגן בכמה כלים. הכלי הראשון שלמד לנגן היה במפוחית, לנון פגש במפוחית בפעם הראשונה בנסיעה באוטובוס, בזמן שניגן באורגן נהג האוטובוס נתן לו את המפוחית שלו במתנה. לנון ניגן במפוחית, בנג'ו, גיטרה אקוסטית, גיטרה חשמלית, גיטרה בס שישה מיתרים ופסנתר. ובנוסף לכל גם... זמר! ניתן לומר שהקול שלו היה אחד מכליו.

נישואיו השניים של לנון היה לגברת יפנית בשם יוקו אונו ויחד הביאו את שון לנון. ג'ון הקדיש את עצמו לגידול בנו החדש שלא כמו את בנו הראשון ג'וליאן. יש כאלה שאומרים שיוקו אונו היא הסיבה לפירוקה של להקת הענק דאז, הביטלס. מלבד הקריירה של לנון בביטלס הוא גם ניסה קריירת סולו שהייתה מוצלחת למדי בהשוואה להצלחה שלו בביטלס, למרות שלמעשה לא ניתן כמעט להשוות דבר להצלחתה של הביטלס.

בדצמבר 1980 כאשר לנון ורעייתו חזרו לביתם בניו יורק בסביבות השעה 22:50 מארק דיוויד צ'פמן ירה בלנון ארבע פעמים בכניסה לבניין. מארק ניסה כבר בעבר לרצוח אותו בעבר אך כל הזמן התחרט. הפעם הוא לקח את התקליט של אלבומו של לנון וביקש מג'ון לנון חתימה, מאוחר יותר באותו היום מארק שב וחיכה בכניסה לבית מגוריו של לנון וירה ג'ון ושב לדירתו.