GTM-PK7D2QZ
סל קניות סל קניות (0)
לרשימת הסניפים לחץ כאן
צור קשר
תפריט
כלי מיתר

כלי מיתר הם כלים עתיקים ואצילים שההיסטוריה שלהם ארוכה מ-4000 שנה. תיאוריות רבות מצביעות על מקורם ביוון. נבלים עשויים קערה, הפרהיסטוריים מבניהם עשויים פגזי צב אשר שימשו לתהודה, כאשר מקל מכופף כצוואר שימש למתוח מחרוזת אחד או יותר של משי

גיטרה

על פי הגדרה, המונח גיטרה מציין כלי נגינה בעלי גוף שטוח גב מעוגל מצומצם במרכזו ויוצר צוואר ארוך עליו מונחים בדרל כלל 6 מיתרים אשר מייצרים צליל על ידי פריטה. הגטרה נחשבת להמצאה אירופאית, כאשר הכלי הראשון הופיע לראשונה בימי הביניים. צורת הגיטרה כפי שאנו מכירים אותה כיום עוצבה במקור על ידי הייצרן הגיטרה הספרדי אנטוניו טורס בשנת 1850 לערך. צורת הגיטרה כביכול מקורה מהזמנה של מוזיקאי צעיר ואלמוני שניגש לטורס וביקש כלי פריטה בדמות אישה
אשר עליו יונחו 
שישה מיתרים וגשר לפריטה נוחה. צורה זו היא צורתה הנוכחית של הגיטרה הידועה לנו כיום.

גיטרה היא כלי נגינה אשר שווה לכל נפש. הניגון עליה לא דורש מיומנות גבוהה של קורדינצייה ולא שמיעה אבסולוטית. לכן הגיטרה הפכה פופולרית באירופה, לראשונה ככלי לניגון סרנאדות רומנטיות ולאחר ככלי עממי, קלאסי ומודרני. במרוץ השנים הגיטרה הפכה לכלי הפופולארי בעולם, וגם בישראל זהו הכלי הפופולארי ביותר, שאותו אפשר למצוא בכל בית.

הגיטרה הקלאסית היא הצורה המודרנית המקורית לגיטרה כפי שעוצבה לראשונה על ידי טורס בסוף המאה ה-19. תיבת התהודה הגדולה והאקוסטית מגבירה את קול פריטת המיתרים, אשר עשויים ניילון, ומספקת צליל רך אשר יכול להיות משולב בסגנונות רבים של מוזיקה.

מקורה של הגיטרה האקוסטית הוא אמריקה בתחילת המאה ה-20. הגיטרה האקוסטית מאופיינת במיתרי המתכת שלה. צליל הגיטרה הוא בעל גוון מתכתי, מדיוק וחזק ובו נגנים בעולם המערבי עושים שימוש ליצירת מוזיקה מודרנית, בעיקר רוק ופולק.

הגיטרה החשמלית שונה מהגיטרה האקוסטית בכך שהיא עושה שימוש בפיק-אפ אשר מתרגם את תנודת המיתרים לאימפולס אלקטרוני. האימפולס, בכדי להנפיק צליל, נשלח מהגיטרה למגבר וממנו לרמקול. לצליל הדיגיטלי קל להוסיף נופך ו'צבע' על ידי אפקטים שונים ומגוונים.  הגיטרה החשמלית הומצאה ב-1931, תחילה כדי להוסיף לצליל הגיטרה עוצמה בהרכבי ג'אז גדולים. בשנות ה-50 וה-60 הייתה לגיטרה החשמלית חלק משמעותי בהצלחת מוזיקת הפופ והרוק אנד רול.
וכיום היא משמשת את ז'אנר הרוק לגווניו השונים, כמובן ג'אז, מוזיקת פופ ומוזיקה קלאסית עכשווית.

 

כינור

הכינור הוא כלי מיתר, בדרך כלל בעל ארבעה מיתרים. זהו הכלי הקטן ביותר, בעל הקול גבוהה ביותר במשפחת כלי המיתר. המילה כינור מקורה במילה הלטינית ויטולה שמשמעותה הוא כלי מיתר. הכינור הוא כלי עתיק אשר רכש את רוב אופיו המודרני באיטליה במאה ה-16, כאשר במאה ה-18 וה-19 נוספו שינויים בכלי אשר אנו מכירים בו כיום. חלקי הכינור עשויים עץ ממקורות וגוונים שונים, כאשר המיתרים עשויים ניילון, מתכת או חומרים סינטטים אחרים. הכינור יוצר צליל על ידי משיכת קשת על גבי המיתרים אשר מווסתים על ידי היד בטכניקות שונות. הכינור בא לשימוש במגוון רחב של ז'אנרים של מוזיקה ביניהם מוזיקה קלאסית, ג'אז ורוק.